חללי עבודה בנתניה – מדוע הביקוש בעיר גבוה ולמה החברות מנסות לעבור לשם?

חוף ים וטיילת מרשימה, מחירים זולים ועיר שהולכת ומתפתחת בקצב מהיר, כל זה בנוסף לרכבת נגישה ותחבורה ציבורית טובה גורמת ליותר ויותר חברות לבחור חללי עבודה משותפים בנתניה, עיר שעד לפני שני עשורים לא היתה בכלל על מפת העסקים בישראל.

את המהפך הגדול שעבר על העיר נתניה אפשר לזקוף לזכות ראש העירייה שם מרים פיירברג. עד לתחילת כהונתה, בשנת 1998, העיר הייתה במצב כלכלי גרוע והייתה צריכה לעבור תוכנית הבראה מקיפה כדי שתתמקם בנוחות על מפת העסקים הישראלית ותתחרה בהצלחה בערים כמו תל אביב וחיפה.

תחילת המהפכה שגרמה להרבה חללי עבודה משותפים בנתניה לפתוח סניפים

את הסניף הגדול של איקאה כולנו מכירים. השלט הצהוב מתנוסס למרחקים.
אך איקאה הייתה רק הסנונית הראשונה של החברות שבאו לעבוד בעיר נתניה.
חברות גדולות כמו "סלקום", יחד עם מבשלות בירה וחברות אנרגיה שונות התחילו למצב את העיר כברת תחרות לתל אביב, חיפה ואפילו ירושלים.

כשיותר ויותר חברות התחילו להגיע לעיר, פרילנסרים רבים ואנשי עסקים עברו בעקבותיהם, בין אם כדי לספק להן שירותים שונים ובין אם כדי להנות מהתדמית היוקרתית.

בתחילה שכרו משרדים משל עצמם, או ישבו בבתי קפה, אך פריחת תחום חללי העבודה המשותפים הביאה יזמים לפתוח חללי עבודה בנתניה ובכך תורמים גם הם למיצובה של העיר.

בתמונה: השטח הציבורי בתוך חלל עבודה dogether נתניה

חלל עבודה בנתניה - מהו כולל ולמה עדיף להגיע דווקא לשם?

מתחם פולג, אשר מתרחב ומתחדש בלי הפסקה, כולל שכונת עיר ימים אשר רק לאחרונה הושלמה שם בניית קניון חדש, נחשב לאזור אטרקטיבי בקרב יזמים, אנשי עסקים ופרילנסרים.
השילוב המנצח בין ים במרחק הליכה, רכבת קרובה ומחירים זולים, בעיקר ביחס לתל אביב, מביאה אנשים רבים להעדיף דווקא את נתניה ואת אזור פולג בפרט.

כיום פועלים לפחות 12 חללי עבודה בנתניה לפי אתר ספייסנטר, אשר חלק גדול מהם מרוכזים בתוך מתחם SOHO וכוללים שירותים שונים: החל משירות בסיסי של משרד פרטי להשכרה או עמדה באופן ספייס ועד חדרי ישיבות, אירועי נטוורקינג וחיי קהילה שלמים.

בנוסף כוללים מתחמים אלו גם שירותי מזכירות, שירות דואר, עמדת קפה מסודרת עם כל מה שצריך, אינטרנט מהיר ובקיצור, כל מה שעסק צריך כדי להתחיל לעבוד והכל בחשבונית אחת, שגם מוכרת כהוצאה מוכרת למס הכנסה וכל זה במחירים זולים להפליא ממשרד פרטי.

מתחמי עבודה שכוללים גם חדרי ישיבות בנתניה ובפולג בפרט

ישיבות מתנהלות כדבר שבשגרה בעסקים בינוניים ומעלה, ואפילו בחלק מן העסקים הקטנים.
בין אם מדובר בישיבות עם לקוחות פוטנציאלים או משקיעים, או ישיבות הנהלה המתקיימות על בסיס קבוע.

קיום הישיבות האלו מצריך חדר ישיבות מסודר ואי אפשר להסתפק בבתי קפה או במשרד קטן, אשר לא עושה רושם רב על משקיעים או לקוחות חדשים ולא מקדם עסקאות גדולות.

חללי עבודה רבים הבינו את הצורך הזה וכיום ניתן למצוא חדרי ישיבות בנתניה בגדלים שונים אשר מוצעים להשכרה על בסיס שעתי או יומי, תלוי במשך הישיבה. 

כמו חללי העבודה עצמם, גם חדרי ישיבות בנתניה כוללים פינוקים שונים כמו שירות קייטרינג, מזכירה אשר מלווה את האורחים לפתח החדר, מערכת אודיו מתקדמת ושירותים נוספים אשר עוזרים לנהל גם ישיבה בין לאומית.

בתמונה: ה "גרין וול" במתחם עבודה פאוורבול נתניה

לסיכום, בעיר נתניה נפתחו בשנים האחרונות שפע של חללי עבודה ואפשר למצוא גם שפע של חדרי ישיבות בנתניה, עיר אשר עד לפני שני עשורים הייתה בעלת תדמית של פשע, עוני ואלימות רבה והפכה לעיר אשר מתחרה בהצלחה בתל אביב, חיפה ואפילו ירושלים על ליבם של עסקים וחברות בכל הגדלים ומכל תחומי העשייה.